здравље из природе

Здравље у зрну пасуља!

1089

Сви који имају предиспозиције за шлог требало би да једу пасуљ неколико пута недељно, јер пола шоље садржи више од 600 милиграма калцијума

У пасуљу има витамина Б, Ц и каротена, као и доста калцијума и гвожђа. Пасуљ може бити различитих боја, али сваки има високу енергетску вриједност (100 грама има 335 калорија), па организам дуго држи ситим. Пошто има велики проценат растворљивих влакана смањује лош холестерол, без обзира на боју зрна. Наиме, да би се побиједио лош холестерол потребно је дневно унијети шест грама растворљивих влакана, а пола шоље куваног пасуља садржи скоро половину те количине.

Сви који имају предиспозиције за шлог треба да једу пасуљ неколико пута недељно, јер пола шоље садржи више од 600 милиграма калцијума. Калцијум из пасуља је благодет за жене у менопаузи, а штити и од рака дојке. Научници су утврдили да жене из Средње Америке ријетко оболијевају од рака дојке, јер једу велике количине пасуља. Одличан је и за труднице пошто садржи фолну киселину која штити бебе.

Пасуљ је једна од ријетких намирница која има више калијума од натријума, па снижава крвни притисак и дјелује диуретски (избацује вишак течности). Смањује ризик од инфаркта.

Пасуљ је одлична храна за дијабетичаре и оне којима пријети дијабетес тип 2, јер садржи велику количину растворљивих материја које спречавају организам да узме шећер из хране. Обољели од чира у желуцу треба редовно да једу кувани бијели и црвени пасуљ, јер неутралише желудачну киселину. Спречава и настанак каменаца у жучи.

Научници су утврдили да они који редовно једу пасуљ не добијају рак дебелог цријева, јер сакупља токсине. Тамне врсте пасуља имају више антиоксиданаса. Занимљиво је и да пасуљ помаже у одвикавању од пушења, тако што повећава базност у организму која утиче да никотин дуже кружи и смањује жељу за њим.

Извор: Новости