ОРИЂИНАЛИ: ШЕЈЛА ХОТИ

Шејлини часови уз музику и цвијеће!

3412

Шејла је учитељица комбинованог четвороразредног одјељења које има девет ученика. Сваки њен час почиње заливањем цвијећа, а наставља се креативним предавањима, музиком и игром

Пише: Даница Кораћ

Шејла Хоти рођена је у Бијелом Пољу, гдје је завршила основну и средњу школу. Учитељски факултет завршила је у Никшићу, а магистрирала у Ужицу. Живи у свом родном граду и ради у ОШ ,,Рифат Бурџовић-Тршо“ у селу Црниш. Пише поезију и пјева у Градском хору од његовог оснивања.

Иако је посао у сеоској школи комплексан, јер је ријеч о четвороразредном, комбинованом одјељењу од девет ученика, а организација часова захтијева више посвећености, труда и рада, Шејла каже да то за њу представља праву умјетност, јер рад са малом групом будућих великих људи, подразумијева квалитетнију наставу и приснији однос.

,,Када су лоши временски услови договорим се са ученицима да ме сачекају на једној раскрсници одакле сваког јутра пјешачимо заједно. Ове зиме пјешачили смо на минус 20 степени, прелазећи велики пут. Колико год да је било хладно, до школе бисмо стизали уз разговор о претходном дану, о занимљивостима које су им се десиле, а није риједак случај да успут добију још једну лекцију од учитељице о природи, о појединим географским појмовима, али и о животу“, искрена је Шејла.

Викенди и распусти представљају радост за све запослене, али не и за ову учитељицу. Она једва чека да се врати својој малој дружини ,,која је спремна да учи, која је научила да воли учење и која напредује из дана у дан“. За њу не представља напор и демотивацију ни то што јој је радно мјесто, од куће, удаљено 45 минута вожње.

Своју љубав према читању пренијела је на своје ученике, па они све чешће узимају књиге из школског ормара, а онда јој препричавају и преносе своје импресије. Највише је радује то што њени ученици препознају праве вриједности:

,,Оно што смо посљедње, а јако занимљиво урадили у учионици је то да смо посадили цвијеће. Свако има свој цвијет, и сви већ полако расту. Јако је корисно да дјеца у овом узрасту науче да воде бригу о нечему другом, било да је то цвијет или нешто слично, развијајући притом осјећај хуманости и пружања пажње некоме коме је то потребно и ко од њих зависи. Одабрала сам цвијеће које мора редовно да се залива да не би увело. Сваког јутра када уђу у учионицу, прво провјеравају како им цвијет напредује, па тек онда сједну у своје клупе“.

Свети Сава је рекао да сваки човјек мора да буде у складу са својим временом, па тако и Шејла. Иако је стари систем образовања био добар, сматра да је потребно уводити новине у складу са развојем друштва. Покушава да пронађе златну средину, узме оно најбоље из ,,традиционалне наставе“ и споји га са модерним.

,,Након читања лектире, и разговора о њој, ученици на мом лап-топу (уколико постоји анимирана верзија) погледају цртани филм рађен по тој бајци/причи. Ученике на часу Музичке културе учим ноте на својој клавијатури. Четвртаци већ умију да одсвирају поједине пјесме које су учили“, објашњава она.

Поред посла учитељице, Шејлина велика љубав је поезија. Пише од своје седме године. ,,Прво су моје пјесме објављиване у дјечијим часописима. Награђиване су неколико пута. Школски пано красили су моји стихови што је, за мене основца, био огроман успјех, присјећа се Шејла и додаје:

,,Први велики наступ догодио се у Беранама, 2013. године у фебруару, када је професор Драган Копривица одабрао мене да будем гост књижевне вечери. Заправо, он је и најзаслужнији што сам објавила прву збирку пјесама те године. Предавао ми је руски језик и књижевност на факултету. На једном предавању прочитао је неке од мојих пјесама и одмах одлучио да, у априлу 2012. године, објави колумну о мени, под називом ‘Бисери, расути по Црној Гори’. Након тога је уговорено моје прво гостовање, чиме су почели и сви остали наступи по Црној Гори и Србији“.

Објавила је три збирке пјесама: ,,Чекајући срећу“, ,,Лимски рефрени“ и ,,Ода љубави“, а њене пјесме заступљене су и у бројним збиркама група аутора. Њене пјесме различитих су форми и карактера, почев од пјесама које посвећује дјеци, поучног карактера па све до љубавних.

,,Једна од мојих пјесама компонована је за Дјечији хор музичке школе у Бијелом Пољу, што сматрам још једним својим великим успјехом. А до јесени ће бити завршена и прва збирка кратких прича, што ме, такође, веома радује“, закључује Шејла.