седам трикова помоћу којих нам у куповини извлаче новац

ПСИХОЛОЗИ: Ево зашто у шопинг центрима нема прозора и сатова!

757

У шопинг центрима ништа није случајност, па ни чињеница да немају прозоре и сатове

Погледате ли бројне шопинг центре који су се данас размножили као печурке након кише, примијетићете једну врло занимљиву ствар – баш сви имају исти концепт, а чак су и разлике у изгледу минималне. То дефинитивно није случајност, објашњавају психолози, већ паметан начин манипулисања са људском подсвијешћу. Крајњи циљ? Да оставимо што више новца код њих.

Прозори и сатови су забрањени
Овај трик, шопинг центри су „украли“ од коцкарница. Наиме, без нечег што их може вратити у стварност и упутити их које је доба дана, сати и колико су времена већ провели тамо – људи ће и даље остати да купују. Тако чак ни они са најјачом вољом не могу ући у шопинг центар и изаћи након што су узели ту једну ствар по коју су кренули, као ни да проведу само пола сата унутра.

Све је љепше уз њихова свјетла
Било да је ријеч о супермаркету и изгледу воћа и поврћа, или пак комаду одјеће и модним додацима – питање „несавршених боја исправља се уз моћ освјетљења, због чега у свим шопинг центрима имају јарка свјетла.

Све наводи да уђете
Сигурно сте примијетили да је у шопинг центрима клима постављена на прејако хлађење, музика прегласна, а подови поплочени великим клизавим плочицама. Но, то се мијења чим уђете у било коју од радњи – под постаје мекши и обично је на њему етисон, музика је тиша и температура виша – што наводи да се осјећамо угодније и не желимо ни изаћи. А шта радити унутра? Наравно, испробавати, куповати и трошити.

Нема полица крај касе
Рачунајући на то да купци у реду испред касе најчешће збрајају своту коју би требало да плате, трговци су осмислили још један трик. Наиме, већина људи баш испред касе одлучује хоће ли нешто купити или неће, па тамо не постављају полице нити нешто слично на што би се одбачена роба могла вратити.

Распоред гардероба и степеница није случајност
Покретне степенице у великим шопинг центрима увијек су смјештене тако да морате направити цијели круг да бисте дошли до повезних стуба. Заправо се осигуравају да ћете разгледати све што се на том спрату налази, а степенице се готово увијек налазе на самом улазу у трговину, док је једини пут према доље тек на задњем дијелу продавнице. С друге стране, исти се трик користи и код свлачионица, које су по правилу тек на дну продавнице, како би смо прије испробавања примијетили све унутра.

Скупљи производи су у нивоу очију
Производи на попустима се налазе на дну полица, а брендирана и скупља роба у нивоу наших очију. Цијене су означене на начин да првим погледом помислимо да су повољније него што заиста јесу.

Рупе на полицама маме
Узмите на примјер полицу у супермаркету с чоколадама, или пак одјељак гдје стоје телевизори у техно маркету. Често можемо да видимо како су неки артикли испражњени те се чини како је остао само један или два, но стварност је другачија и најчешће су нагомилани у складишту. Трговци се овим триком служе како би створили илузију тако доброг производа који се одмах распродаје, па и ми аутоматски желимо бити дио екипе која је „нањушила најбољи производ“.

Извор: Експрес