полемике

Оливера Ковачевић – за Србе гора од Хашког трибунала!

1511

Председник Програмског савета РТС-а Миливоје Павловић писмом је од главног и одговорног уредника РТС Ненада Љ. Стефановића затражио анализу емисије „Да можда не“, која је, по његовој оцени, узнемирила јавност, јер је фалсификовала чињенице о рату на простору бивше Југославије

Павловић сматра да су посредством емисије која је била посвећена пресуди Хашког трибунала ратним лидерима босанских Хрвата и Хрватској, стављене у оптицај неистине о узроцима разбијања Југославије, улози Србије и више пута поновљена фраза о агресији Србије на Словенију, Хрватску, БиХ, а повод је била пресуда у којој се говори о агресији Хрватске, а не о агресији Србије.

Он је за Танјуг поновио да емисија, ауторке Оливере Ковачевић, „битно одудара од уређивачких стандарда, којима треба да се руководи јавни медијски сервис“ .

„Дебата на веома деликатну и озбиљну тему недопустиво је слабо припремљена и лоше вођена, те као таква не доприноси одговорном и непристрасном информисању грађана о догађајима из блиске прошлости“, каже Павловић.

На питање Танјуга у чему емисија одудара од професионалних стандарда, Павловић објашњава да је јавност састављена од различитих људи, да можда има и оних којима се допала емисија, али и да није добро припремљена и вођена:

„Да није добар избор гостију, да се прича окренула из расправе о пресуди Хашког трибунала којом је утврђена одговорност хрватске државе и хрватских војних и политичких чиналаца и да је у пресуди написано да је Хрватска извршила агресију на БиХ, нарочито у свом другом делу, у расправу о одговорности Србије и више пута је поновљено у емисији оно што у пресуди не пише, а то је да је Србија извршила агресију и онда се све претворило у разговор о српској одговорности“.

Ауторка емисије Оливера Ковачевић рекла је за Танјуг да је у медијима „приметила да се Миливоје Павловић „узнемирио“, али да није разумела шта је проблем са њеном емисијом.

„Он је уочио да се у емисији говорило о одговорности Србије, а не Хрватске и да је то необјективна интерпретација“, додаје Ковачевић и пита „шта је проблем са емисијом ‘Да можда не’ за Миливоја Павловића“.

„Ако је тема емисије – последње пресуде Хашког трибунала – Случај Младић и Прлић, зашто је проблем да се говори о одговорности Србије? Ваљда нас то више занима? Не бих да нагађам шта је конкретно необјективно било у емисији, али нисам у дилеми који новинарски кодекс и стандард РТС-а да применим. Сигурно не онај из 1991-94. када је господин Павловић био министар информисања, али ни онај из 1995. када је био директор Радио Београда, а неки његови новинари, после Олује сачекивали српске избеглице из Хрватске са питањем – којим добром“, поручила је Ковачевић.

Она истиче и да је „данашња Србија боља“ и подвлачи да Програмски савет РТС има право да разматра, даје препоруке и предлоге, али не и да уређује емисије уз оцену да напад на емисију сматра непримереним притиском на слободу говора и новинарство.

Павловић, међутим, сматра и да су „у тој емисије умножене и стављене у оптицај пред милионским гледалиштем неке крупне неистине о узроцима разбијања Југославије, о улози Србије и више пута је поновљена фраза о агресији Србије на Словенију, Хрватску, БиХ, а повод је била пресуда у којој се говори о агресији Хрватске, а не о агресији Србије“.

„Савет и постоји да би у име јавности оцењивао и вредновао учинак радио-телевизијске продукције у целини, па и појединих крупнијих производа. Ту ништа није необично“, закључио је Павловић, који је прецизирао да је писмо послао у петак и да тек чека одговор, а потом ће, каже, сазвати седницу Програмског савета и они ће доћи до неке целовитије оцене.