најновије истраживање

Не претјерујте са узимањем ибупрофена – последице могу да буду фаталне!

649

Многе одрасле особе које користе ибупрофен и друге тзв. нестероидне противпалне љекове (НСАИД), претјерују са њиховом количином, чиме повећавају ризик од озбиљних нуспојава попут унутрашњег крварења и срчаних удара, показало је америчко истраживање

Око 15 одсто одраслих који узимају ибупрофен или друге сличне љекове попут аспирина, диклофенака, напроксена, целекоксиба и мелоксикама, премашују максимално препоручене дневне дозе за те љекове, открило је истраживање.

“НСАИД љекови убрајају се међу најчешће коришћене љекове у САД и свијету”, рекао је водећи научник истраживања доктор Дејвид Кауфман са Универзитета у Бостону.

“Ти љекови могу да имају озбиљне нуспојаве, укључујући крварење у дигестивном тракту и срчане ударе, и често се узимају без љекарског надзора због тога што су доступни без рецепта“, додао је Кауфман.

“Став да потрошачи могу да узму дозу лијека по сопственој процјени, без обзира на упозорења на паковању, заједно с незнањем о горњим дозвољеним границама, повезан је с прекорачењем дневне максималне дозе“, додао је.

У оквиру истраживања је 1.326 потрошача ибупрофена имало задатак да води дневник коришћења тог лијека у току седам дана.

Њих 87 одсто набавило је лијек без рецепта, наводе научници у раду објављеном у часопису „Pharmacoepidemiology & Drug Safety“.