ПОЧЕО 70. КАНСКИ ФИЛМСКИ ФЕСТИВАЛ:19 ФИЛМОВА У КОНКУРЕНЦИЈИ ЗА ЗЛАТНУ ПАЛМУ

Моника Белучи отворила Кански фестивал, своје вече имаће и Оливера Катарина!

217

Кански филмски фестивал, 70. по реду, отворен је ноћас у том француском граду, уз присуство бројних звијезда, међу којима су Вил Смит и Марион Котијар. До 28. маја за Златну палму надметаће се 19 остварења.

Церемонију отварања води славна глумица и звијезда новог филма Емира Кустурице „На млечном путу“ Моника Белучи.

Најбољи филм одабраће жири у саставу: шпански редитељ Педро Алмодовар (предсједник), глумци Вил Смит (САД), Џесика Честејн (САД), Ањес Жауи (Француска), Фан Бингбинг (Кина), редитељи Паоло Сорентино (Италија), Марен Аде (Немачка), Парк Чан-Вок (Јужна Кореја) и француско-либански композитор Габријел Јаред.

Овогодишње јубиларно издање Кана, барем на папиру, изгледа истински моћно. У такмичарској конкуренцији је 19 наслова, од којих пет америчких, четири француска и по два руска, корејска и британска филма.

У конкуренцији нове филмове представља низ свјетски славних филмаша, међу којима Михаел Ханеке, Андреј Звјагинцев, Тод Хејнс, Софиа Копола, Фатих Акин и коловођа грчког “чудног вала” Јоргос Лантимос.

Изван конкуренције, представиће се доајени Роман Полански и Агнес Варда, а као режисер ће се у 79. години први пут представити и славна глумица и политичка активистица Ванеса Редгрејев.

Двоструки кански побједник Михаел Ханеке у прилици је ове године постати први режисер у историји који ће освојити три Златне палме у Кану. Трећу палму могао би освојити филмом “Happy End” који прати живот мирне буржујске породице која живи недалеко од дивљег избјегличког кампа (тзв. џунгле) у Калеу.

У конкуренцији за престижну Златну палму су филмови „Wonderstruck“ Тода Хајнса са Џулијан Мур и Мишел Вилијамс у причи о два глува дјетета која живе паралелне животе у двадесетим и седамдесетим годинама прошлог вијека, затим „Jupiter“s Moon“ мађарског редитеља Корнела Мундруза о младом избјеглици који открива невјероватне моћи након што је рањен.

Софија Копола у Кан долази са римејком филма из 1971. у коме је играо Клинт Иствуд, а овога пута Колин Фарел глуми рањеног војника који заводи жене око себе, а поред њега играју Никол Кидман и Кирстен Данст.

Мишел Азанависијус, Оскаром награђен за остварење „The Artist“, у Кану ће приказати филм „Redoubtable“ о легендарном редитељу Жан-Лику Годару, Џејк Џилнхол и Тилда Свинтон играју у причи „Окја“ јужнокорејског редитеља Бонг-Јон-Хоа о дјевојци која ризикује све да би заштитила џиновску животињу.

За Златну палму се такмиче и „The Meyerowitz Stories“ америчког редитеља Ноа Баумбаха са Беном Стилером, Емом Томпсон, Кендис Берген и Дастином Хофманом у главним улогама, затим драма о ратном ветерану “You Were Never Really“ Лин Ремзи, као и „Ловелеш“ руског режисера Андреја Звјагинцева.

У главном такмичарском програму биће приказан и филм „Good Time“ Џоша и Бенија Сафдија са Робертом Патинсоном у улози пљачкаша банака, Михаел Ханеке представиће породичну драму „Happy End“ са Изебел Ипер која се одвија на сјеверу Француске, а у позадини приче је мигрантска криза.

Публика ће гледати и „The Square“ шведског аутора Рубена Остлунда, „The Killing of a Sacred Deer“ Јоргоса Латимоса са Никол Кидман и Колином Фарелом у главним улогама, „Родин“ Жака Доалона у коме игра Жерар Депардје, „In The Fade“ Фатих Акина, „Amant Double“ Франсоа Озона.

За Златну палму ће се такмичити и „120 Beats Per Minute“ Робина Кампиља, „Radiance“ Наоми Кавасе, „The Day After“ Хонг Санг-Соа и „A Gentle Creature“ Сергеја Лознице.

Ова година ће бити једна од успјешнијих када је у питању представљање српске кинематографије на Канском филмском фестивалу – биће приказано осам филмова и потписан Уговор о сарадњи између Француске и Србије, најавио је Филмски центар Србије.

У оквиру програма „ACID TRIP“ биће приказано седам српских остварења, док је у званични програм „Кан класик“ уврштен филм „Скупљачи перја“ (1967) Александра Петровића, који се нашао у селекцији 16 филмова од 1946. до 1992. године „који су стварали историју канског фестивала“. Петровићев филм, награђен Великом наградом жирија у Кану 1967. године, приказује се на иницијативу Југословенске кинотеке и то је први српски филм у програму „Кан класик“, а пројекцији 24. маја присуствоваће и Оливера Катарина.