здрава храна

Јаја за бољи вид!

575

Америчка истраживања оповргла су тврдњу да јаја треба избjегавати јер подижу ниво холестерола и триглицерида

Дa ли је и колико јаје здраво, и у којим количинама га треба конзумирати представља дилему већине. Америчка истраживања оповргла су тврдњу да јаја треба избjегавати јер подижу ниво холестерола и триглицерида.

Осим тога, само једно јаје дневно повећава ниво лутеина у крви за 26 процената, а зексантина за 38 одсто. Ради разумевања, лутеин и зексантин су два кључна каротеноида за одржавање здравља очију. Тачније, ова два антиоксиданса су једина која користе макули ретине, односно рожњачи, одговорној за централни вид.

Све врсте јаја корисне су за организам, а нарочито пачја. Благотворна су за крвоток, срце, бубреге, јетру, желудац, мозак. Јаја препелице посебно су корисна за дjецу у развоју и реконвалесценте. Она јачају имунолошки систем, а захваљујући лецитину помажу развој малишана. Међутим, треба водити рачуна како се спремају, јер ако се кувају лецитин губи своју моћ.