најновије истраживање

Да ли је здраво суво воће?

555

Избор сувог воћа, које се више конзумира зими, заиста је разноврстан. Али, колико је оно заиста здраво?

Суво воће богат је извор антиоксиданаса, фолне киселине и витамина из групе Б.

Истраживање спроведено на 13.000 људи показало је да су испитаници, који су конзумирали сушено воће, имали бољи унос храњивих састојака од оних који га не једу.

Међутим, увијек би требало имати на уму да је ова врста намирнице богата и природним шећерима, што је за корисно за спортисте којима је потребан брз унос енергије, али би на опрезу требало да буду сви који генерално пазе на унос шећера, угљених хидрата и калорија.

То не значи да би у потпуности требало да избјегавате суво воће, већ да би требало да га конзумирате у ограниченим количинама. На примјер, шољица свјежег грожђа садржи 23 грама шећера, а иста количина сувог 116 грама, што је пет пута већи износ.

Нутрициониста Лори Занини објаснила је за Си-Ен-Ен да се људима који нису дијабетичари и не пазе на унос шећера, угљених хидрата и калорија, препоручује пола шољице овог воћа дневно, а свима који пазе две кашичице које садрже око 15 грама угљених хидрата.

Сушено воће је често одлична опција за доручак уз јогурт или зобену кашу, а може да буде и квалитетна ужина.

Извор: INDEX.HR