Седмица је имала фундаментално митско-религиозни карактер још у грчкој филозофији, све до хришћанског средњег вијека када црквени оци замишљају број седам као број обиља и савршенства, као стварно општи и апсолутни број.
Број седам, дакле, има магичну моћ. То је број чедности и савршенства, број планета, дана у недељи, нотних скала; седам је мудраца код старих Грка, седам је врлина, седам грехова, седам дарова Светог Духа.
У књизи „Сакрална астрологија“, Фредерик Лионел примећује да се у Египту сматрало да је на небу број седам представљен са седам звијезда великог медведа, док су Индуси својих првобитних „седам рисља“ такође постављали у исто сазвежђе.
Природи је приписивано седам својстава, човјеку седам омотача и седам чакри. У египатским текстовима често се помиње седам душа фараонових, а знамо да су Друиди утврдили седам начела.
Херметичка класификација указује на то да се Једно, преломљено кроз тространу призму, дијели на седам зрака, што су седам начела, којима одговара седам стања свијести, везаних за седам стања материје.
Ружа са седам латица евоцира седморо небеса, седам анђеоских хијерархија, који су сви заједно савршени. Седам означава свеукупност планетарних анђеоских поредака, свеукупност небеску, свеукупност моралног поретка, свеукупност енергија, а посебно у духовном поретку.
Код Египћана, седам је био симбол вјечног живота. Он симболизује потпун циклус, динамичко савршенство. Свако мјесечево раздобље траје седам дана, а четири раздобља мјесечевог циклуса (7×4) затварају циклус. Првих седам бројева (1,2,3,4,5,6,7) творе у збиру број 28. Седам означава смјер неке промјене након закључног циклуса и позитивне обнове.
Једном ријечју,број седам симболизује свеукупност простора и свеукупност времена.
Хипократу се приписује изрека: „Број седам својим тајним силама одржава у бивствовању све ствари; он омогућава живот и кретање, он има утицај чак и на небеска тијела.“
И свуда, скоро у свим традицијама, овај број срећемо као број који је симбол свеукупности и динамизма.. Он се појављује и у Библији: седморо небеса у којима бораве анђеоски редови, Соломон седам година гради храм у Јерусалиму, а да би освојио Јерихон; седам свештеника, са седам труба, морају седмога дана, седам пута, да обиђу град. После потопа било је спашено седам чистих животиња од сваке врсте, док је Јосип уснио седам дебелих и седам мршавих крава.
Број седам је дубоко укоријењен у свеукупно вјеровање у природно и људско савршенство.